Sea turtle hatchling carapace as a source of high quantity and quality DNA

Petrolisthes extremus o Petrolisthes coccineus (Decapoda Anomura Porcellanidae), ¿están las dos especies presentes en Isla de Pascua?

Guillermo Guzmán

gguzman@unap.cl

Facultad de Recursos Naturales Renovables, Universidad Arturo Prat, Avenida Arturo Prat Nº 2120, Código Postal 1110939, Casilla de Correos 121, Iquique, Chile

Nicole Olguín

Laboratorio de Carcinología, Museo de Zoología, Universidad de Sao Paulo, Avenida Nazaré 481, CEP0426300 - SP, Sao Paulo, Brasil

Hatchling DNA provides valuable information on sea turtles. Samples can be obtained from dead hatchlings or embryo, or, when live animal samples are needed, from blood, flipper or carapace. We compared 120 DNA extractions from flipper and carapace tissue of dead and live hatchlings. There were significant differences in DNA yields from the different tissues, but no significant differences in DNA purity. Some flipper samples yielded low amounts of DNA, while the carapace tissue consistently produced high yields of good quality DNA. This suggests that carapace represents the best option for tissue sampling of hatchling sea turtles in genetic research.

Carapace, DNA extraction, sea turtle