Origin, diversification, and historical biogeography of the giant kelps genus Macrocystis: Evidences from Bayesian phylogenetic analysis

Relevancia de fuentes nitrogenadas nuevas y regeneradas en la columna de agua en Bahía Magdalena (SO Península de Baja California), México

NOTA CIENTÍFICA

New record of three species of the family Warnowiaceae (Dinophyceae) in the Gulf of California

Ismael Gárate-Lizárraga

igarate@ipn.mx

Laboratorio de Fitoplancton, Departamento de Plancton y Ecología Marina, Centro Interdisciplinario de Ciencias Marinas, Instituto Politécnico Nacional, Apartado postal 592, 23000, La Paz, B.C.S., México

The naked marine dinoflagellates Proterythropsis vigilansNematodinium armatum, and Nematodinium torpedoare reported for the first time in the Gulf of California. The first and the third species are also recorded for the first time on the Pacific coast of Mexico. They were recorded during winter-spring in seawater at 20-26.5°C. Nematodinium armatum was the most frequent species. Proterythropsis vigilans was less frequent. The 3 species were found in phytoplankton net samples. No quantitative data are reported here. A short description is given for each species, and micrographs provide information about the main morphological characteristics.

Dinoflagellates, NematodiniumProterythropsis, Mexico